Bygdedagen i Vestby
30.Mai 2026
Vestby og Våler Fotoklubb deltok på Bygdedagen i Vestby med egen stand. Steven og Marit rigget opp teltet. Marit stilte ut et utvalg fotografier, en bildemappe og et kamera på stativ med teleobjektiv, noe som tiltrakk seg stor interesse blant de besøkende. gjennom dagen var det mange som stanset for å høre mer om klubben og den virksomhet. Flere benyttet også anledning til å ta en titt gjennom kamerat med det store objektivet.
Utstyret vakte også nysgjerrighet blant brannmennene. De lot seg fotografere og tok seg tid til å studere de utstilte bildene og tok en prat med Marit.
Klubbens stand fikk oppmerksomhet fra Vestby Avis, som intervjuet Marit og Bettina fra klubben og senere publiserte en artikkel om deltakelsen på Bygdedagen.
Vestby Avis skriver følgende:
Blant utstillerne lørdag formiddag var Vestby og Våler Fotoklubb, som viste frem bilder og svarte på spørsmål.
– Vi stiller frem bilder, viser kamera og lignende. Her får vi presentert oss, også for dem som ikke er på nettet, forteller Betina Lewe og Marit Pedersen
til Vestby Avis.
De understreker at foto er en hobby for alle, uansett alder og nivå, og har månedlige, sosiale møter.
– Vi ser på hverandres bilder, lærer av hverandre og i blant har vi også inne flinke fagfolk, avslutter de.









